måndag 15 februari 2010

Vem ska äta mitt bröd?

Att bara bo två personer i ett hushåll förbrukar inte särskilt mycket bröd. Tänk om vi hade massor med barn! Så mycket bröd som skulle gå åt, och så många recept man skulle kunna testa!

Vill man dessutom baka annat som är åt det "onyttiga" hållet, är det ju inte riktigt försvarbart att på två man äta en hel cheese cake eller 20 semlor.
Så om vi har någon granne som mot förmodan läser min blogg får du jätte gärna höra av dig så ska du få bröd av mig lite då och då.

För att toppa det hela har vi en mycket liten frys, så brödplats är begränsat! Ush ja, vad SKA man göra?

Imorn blir det grejer i alla fall! Surdegs semlorna som jag gjorde ska med till jobbet imorn och få det ultimata provtestningen. Hade varit roligare om jag hade kunnat bli av med de jag redan har innan idag så att jag hade kunnat provbaka semlor på enbart surdeg. Men men, det får väl bli nästa år om det inte blir ett ryck till under fastan.

Nu är det i alla fall dags att kolla till frun och surdegarna och gå och lägga sig! :P

Natti natt!

2 kommentarer:

  1. Åhhh, vad jag önskar att jag var din granne =(

    SvaraRadera
  2. Åhhh, vad jag är glad att jag är din kollega (förlåt Natalie). Tack för utsökta och väl samakande semlor. Det var nästan så att jag stod mig till lunch, men bara nästan. Det enda jag saknade var den varma mjölken (hetvägg). Det kanske det blir nästa gång... ;)

    SvaraRadera

Jästboken