tisdag 16 februari 2010

3 timmars njutning

Det var en hemskt trevlig helg!
Som sagt var så hade vi gäster och det är alltid trevligt. Brödet var uppskattat och vi fick i våra gäster så mycket mar som vi ville.
På söndagen var det dags att träffa några vänner andra vänner från götet som händelsevis också var uppe i trakterna denna helgen. Vi sågs vid slussen och drog ner för götgatan med Clarion Hotel som mål.

Bruchdags så klart!
Pris: 245 kr (kall och varm dryck ingick)

Det var helt klart i topp tre med el-verket och mosebacke hack i häl.
Förutom den mycket goda maten och det läckra utbudet var servicen i toppklass!

Det var varmrätts- och kallrättsbuffé, ett bord med ost & kex, ett brödbord (nutella fanns), ett bord med hamburgare, caesarsallad och pannkakor. Och som grädden på moset var det så klart ett dessertbord som gör att du ångrar att du åt så mycket av det andra.


Helt klart mycket bra betyg. 4/5 limpor

Fruktansvärd goood hamburgare (om än svår att få plats i munnen)


Efter tre fyra helger i rad med brunch blir det tack och lov lugnt i helgen på den fronten.


På tal om annat var vi hemma hos kompisar ikväll och firade J's födelsedag. Vi var i akut behov av bröd och ont om tid. Så innan vi åker dit så blandar jag ihop en hastbak och tar med mig degen i min nya käcka låda. Väl där fick den jäsa och fick så småningom plats i deras ugn och blev bakad. Kan se om jag lägger upp receptet imorn. Nu ska jag sova!

4 kommentarer:

  1. Ditt resande med deg fick mig osökt att tänka på en hisingsboende vän som bakade bröd till en kompis boende i en annan stadsdel.

    När brödet var färdig gick min vän till sexans spårvang, hoppade på och lämnade brödet i en påsen under ett säte längst bak. Själv hoppade han av vagnen på samma hållplats. Brödet färdades på egen hand genom stan och mottagaren mötte upp på sexans spårvagn och hämta sitt bröd.

    En disdributionsform du skulle kunna använda?

    Finns risk för bombmisstankar och avspärrad spårvagnstrafik...

    SvaraRadera
  2. Haha...super!
    kanske funkar lika bra med SJ Sthlm-Gbg??

    SvaraRadera
  3. Anonym: Nice! Hur bra som helst. Har funderat på något åt det hållet någon gångmen aldrig vågat mig på ett försök. Men men, kanske i framtiden! :)

    Gällande bombrisken kan man ju alltid märka med lapp: "Jag är INTE en bomb, men rör mig INTE"?

    Natalie: Hehe.. Antar att du vill att jag ska skicka ner bröd kontinuerligt till dig?

    SvaraRadera
  4. :) Korrekt!
    Det skulle va sjukt gött med en privat bagare som levererar...dessvärre inte till dörren, men...till NE-terminalen. Lyx!
    Klart du ska ha lön för mödan!

    SvaraRadera

Jästboken