tisdag 9 februari 2010

Då ska vi se

Ok lite funderingar inför helgens bak och vänner sa vi att det skulle blir.

Kände lite prestationsångest tidigare idag eftersom jag inte kom på något och hade liksom lovat att presentera mina tankar kring det hela idag. Inte blev det bättre då ingen skriver några tips eller önskemål i jästboken... :(

Men men! Det gäller att aldrig ge upp och då kommer tillbaka kakan! Inspirationen kom och då är problemet omvänt: Det blir svårt att välja bland allt man vill baka!!!
Visst känner ni så ibland med? Att det finns så mycket roligt att göra och testa och smaka, men varken tid, plats eller magar att räcka till! Hemskt är det i alla fall!

Hur som helst! Tankedegar var det:
Något i stil med en saftig och syrlig morotslimpa av rågsurdeg, garnerad med solrosfrön.
Alternativt kanske ett luftigt och knaprigt italienskt lantbröd av durum, vete och graham. Kanske med lite soltorkade tomater i?

Ja, vi får väl se vad det blir på torsdagsbaket!

På återseende!

2 kommentarer:

  1. Jag börjar bli sugen på joghurtbrödet, du vet det hästskoformade? Sååå gott!

    SvaraRadera
  2. mmmm... Allt låter såå gott. Och Joseph, du vet att jag äter ALLT! ;) Snart kommer jag och länsar ert kök...

    SvaraRadera

Jästboken