torsdag 4 februari 2010

Får se vad det blir

I vanliga fall går jag alltid upp innan Mia. Jag har oftast gått till jobbet innan hon har ens gått upp. Detta orsakar ett problem i min värld: Jag kan inte sätta en deg på morgonen som kalljäser under dagen. Kall jäsning är i övrigt en underbar teknik som jag måste berätta mer om en annan gång!

Nu förhåller det sig så att Mia inte är hemma idag. Hon är på kick-off med sitt jobb och de är på någon kursgård ute i saltsjöbadshållet. Så jag tog tillfället i morse att blanda en deg (är tacksam att min närmsta granne är döv). Redde surdegar igår kväll innan jag la mig och blandade för full idag. Vetesurdeg, rågsurdeg och skållat gramahmsmjöl är lite av det som är i.

Nu ligger degen i kylskåpet och väntar på att jag ska komma hem och baka ut den.

Blir det bra så kan ni räkna med bilder och ett nytt recept. Blir det inte bra kommer jag kanske med lite tips på vad man INTE ska göra. =)

Allt för nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jästboken