söndag 17 januari 2010

Drömmar

Med tanke på en länk jag fick av kompis J och i sann bagaranda kommer här vad jag drömde i natt:

Att nämnas innan är att jag satte/matade två surdegar (vete och råg) igår kväll för dagens bak.

Jag är på "jobbet" och ser en person som ska fylla i tider i ett protokoll. Grejen är att han höftar lite och tycker inte att det spelar någon roll vad som står där. Det tycker jag och skäller ut honom efter noter! Problemet visar sig att han är mig på något vis överordnad och då det blir pinsamt att jag skäller ut honom gör att han ska ge igen.
Jag följer efter honom och när jag kommer runt ett hörn in i ett annat rum står han där och slår på en deg. Min deg! Inte bara det, utan han har hällt ut mina surdegar och är på väg att kasta mina surdegsglasburkar på golvet. Mitt i allt detta står jag förtvivlat och försöker tänka ut hur jag ska rädda mina surdegar.

Jag vaknar och har svårt att somna om i någon timma då jag tänker på drömmen och konstaterar att mina surdegar skulle nog ha kunnat räddas ändå.

På morgonen står mina surdegar redo att bakas med och helt oförstörda!

Slutet gott allting gott!

2 kommentarer:

  1. Hahahahahahahahahahahahahahaha!
    Du är sjuk!

    SvaraRadera
  2. Haha! när jag läste rubriken tänkte jag: "Åh, här kommer ett recept på drömmar, mmm va gott." Men ack vad fel jag hade! Haha!

    SvaraRadera

Jästboken