torsdag 4 mars 2010

Persilika?

Efter några dagar i det tjocka molnet av sjukdom kom vi äntligen ut ur lägenheten idag. Skönt att känna lukten av frisk luft och se solen. Tyvärr är det något tråkigt att man är helt och hålet slutkörd bara av att promenera till mataffären och tillbaka. Men det är ju sådant som måste göras.

En liten anekdot medan vi höll på och skriva inköpslistan:

Jag säger till Mia "att basilikan är slut men persilika har vi gott om."
"Va? Vad sa du?", frågar hon. "Sa du persilika?".
"Ehhh.." Mumlar jag en stund av desperation. Högst medveten av att jag sagt fel, men kunde inte för allt i världen komma på vad det var som blev fel.
"Persilja!" ropar jag till sist ut! men det var för sent. Jag hade redan lyckats roa min fru till fullo.


Men men. Persilika. Undrar vad det skulle vara för något. Blandning mellan persilja och basilika eller någon form av kärnfrukt med örtsmak? Fundera på det en stund ni!

Fast än att min mage inte verkar ha riktigt hämtat sig efter smällen som calici eller liknande förorsakat mig så tror jag inte att jag smittar längre och ska nog göra ett försök att ta mig till jobbet imorn.

Vi får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jästboken