lördag 6 mars 2010

Bakverket

Ja. Då var det som sagt var brunch/frukostbakverket.
För brunch vore egentligen lögn att kalla det. Dels för att det menyn verkligen var en frukost och dels för att de inte på något sätt påstår att det är en brunch.
Men men, brunchklubben åt frukost på Bakverket.

Hur var den då?
Det fanns en Stor meny - 105 kr och en liten meny - 85 kr (om jag minns priserna rätt. Men det var de priserna, ish)
Jag beställde stor meny då fick jag en korg med olika sorters bröd (ja, riktigt bröd! Bakat med omsorg, gedigenhet och talang!), lemonad, varmdryck (varm choklad för min del), yoghurt och pålägg (salami, skinka, ost, marmelad och färskost).
Lite lite för att vara brunch men helt OK för att vara frukost. Möjligtvis skulle man vilja haft en liten bit frukt eller ett kokt ägg eller så och gärna mer färskost eller smör.

Ska ni dit är min enda rekommendation att man går dit i tid eller med stort tålamod. Under den timman vi åt frukost där stod det folk och köade och väntade på sittplatser HELA TIDEN!

Vi ger bakverket 3,5/5 limpor.

3 kommentarer:

  1. Ja, frukt/juice/grönsaker borde väl ingå även om det "bara" är frukost??
    Och jag undrar...om det där var den stora brunchen, vad innehöll den lilla? Vet du det?
    Var det nån som valde den?

    SvaraRadera
  2. Fast man fick lemonad som i princip var en mycket god citron och grapefruktjuice.
    Ja, den lilla var bara en bit bröd och färre pålägg. Så bara man inte var jätte hungrig var den bra den med.

    SvaraRadera

Jästboken