torsdag 8 april 2010

Nu är det snart dags

Hemma igen efter påsk på Öckerö och brödet är så klart snart slut.
Så, vad ska jag göra för något...

Jo, inget mindre än en Skogaholmslimpa! Ja, limpan som jag dissat mest av alla limpor (i samma klass som "lingongrova" och "gott & gräddat"). Hur som helst så är det en smak man kan sakna. Men varje gång som man äter det blir man trots allt lite besviken och därför ska jag göra ett försök att baka en hemmabakad variant.

Jag tänker mig vete, råg, sirap och svagdricka som degspad. Bakad med jäst, surdeg passar inte här. Kör igång så fort jag kommer hem. Får se hur det blir.

Någon som har bakat något liknande? Vad tror ni. Kan detta bli något eller?

Återkommer ikväll!

2 kommentarer:

  1. Det blir säkert kanon. Jag föreslår en hemmagjord dallassallad till. Kan ju inte vara så svårt.

    SvaraRadera
  2. Haha!

    Jag det vore något!
    Skulle sitta som ett smäck!

    SvaraRadera

Jästboken