onsdag 21 april 2010

Birthday

Idag fyller jag år.
27 vårar.
Det snöar ute. Hur mycket vår är det på en skala? Typiskt aprilväder. Sommaren gör narr av en. Lockar med sol så man går till jobbet i vårjacka. Sedan blir det kallt och börjar snöa så man kommer hem blöt och besviken. SEN kommer solen fram igen. Typisk, helt enkelt.

Men men. Födelsedag:
Ett tag tyckte jag att 27 var riktigt gött att fylla år, eftersom det är ett primtal. Jag hade fel. 27 är ju delbart med 3 och 9. Skit också! Då finns det ju inget märkvärdigt att fylla 27 alls.

Min arbetskollega fick sitt första barn när han var 27. Vi är inte riktigt där än.

Annars känner jag inte direkt någon åldersnojja. Inga gråa hår, går inte upp i vikt och ser redan ut som ett russin. Ett russin som fått ligga i blöt, men än dock ett russin. :)

Igår fick jag göra det jag tycker om mest. Baka! :)
Gjorde fyra vetelängder. Två med kanel och två med mandelmassa i. Gjorde också en chokladkaka med fudgetopping. Allt tog jag med mig till jobbet. Fika någon?
Det är bra att ha ett jobb med många kollegor som tycker om fika. Så slipper man sitta där med en överfull frys och för mycket bulle i magen.

I helgen blir det öppet hus hemma i vår lilla etta. Mera bak! Det tycker vi om!

Om tre år är man trettio. Undrar hur livet ser ut då? Barn? Byta bostad? Bytt jobb? Lever fortfarande samma surdeg då?

Många frågor. Men dit kommer man inte om man inte gör det som ska göras idag. Så det tar vi först. Alltså är det dags att FIKA!

3 kommentarer:

  1. Åh vad fikasugen jag blev nu! Bulle är ju ändå en klassiker som håller i alla väder. Tror att jag ska gå och fika lite jag med... :)

    SvaraRadera
  2. Stort grattis på födelsedagen!

    SvaraRadera
  3. Du är knasig. De stora frågorna i livet är bostad, barn och SURDEG? Darling, darling.

    SvaraRadera

Jästboken