måndag 13 december 2010

Köpa smaksatt vispgrädde och färdiglagad mat?

Det är min första tanke när jag läste om och tänker på två av de produkter som jag ska testköra.

Nu har jag fått hem dem och snart är det alltså upp till bevis.
Först lite första intryck:

Arlas smaksatta grädde (Choklad och Jordgubb) -
Ok, är detta verkligen ett nödvändigt tillägg i ICAs redan fullpackade hyllor? Är det så himla svårt att när man ändå köper vispgrädde som man ska göra något dessertigt av så köper man samtidigt det man vill smaksätta med?
I lördags bloggade jag om ett recept på chokladgrädde som är värt att titta på.
Känns fint dock att Arla gör ett gott försök. 27 % fetthalt och till synes gedigna råvaror (och inte bara aromämnen). Plus i kanten för "äkta" choklad (5,5 %) och riktiga jordgubbar (21 %!!).
I slutändan så måste man ändå ställa sig dessa två frågor: "Är detta gott nog för priset jag betalar (eller gott i huvudtaget för den delen)?", och "skulle jag kunna göra likadant eller bättre själv?".
Dessa två frågor ska besvaras så småningom. Måste bara hitta ett lämpligt tillfälle då jag inte vill smälla i mig 5 dl smaksatt grädde bara för testandets skull!


Gooh! - "En bit av Operakällaren" -
Jag är som sagt var en riktig matlådenisse. Skulle jag mot förmodan inte ha med mig matlåda så vill jag ut på stan och äta något annorlunda och gott som sushi eller kebab.
Jag har hört mycket gott om "Gooh!" färdig mat, och paketet ser onekligen gott ut (eller i alla fall innehållet). Den ser verkligen vakuumförpackad ut och man blir ju alltid lite suspekt på att den inte innehåller några tillsatser men har en hållbarhet på strax över två veckor.
Hur som helst så återstår det att se om dess helhet är tillräckligt för att övertyga mig.

Förövrigt fick jag idag hem mitt kontrakt som gör mig tillsvidareanställd på AstraZeneca från och med den 1 februari nästa år. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jästboken