måndag 10 maj 2010

Mustaschkampen börjar

På jobbet har vi bestämt oss för att uppmärksamma "Mustaschkampen" som denna månaden samlar in pengar till kampen mot prostatacancer.
Prostatacancer är Sveriges vanligaste cancerform. Varje dag får ca 25 män i Sverige prostatacancer. Det motsvarar en man i timmen och ca 9 000 män per år.

Pengarna som samlas in går till förbättrad diagnostik. Detta så att man kan behandla de som har elakartad prostatacancer i tid och att de som idag behandlas i onödan ska slippa onödiga besvär som följer med ingrepp och behandlingar.

Redo? Nja. Vet inte riktigt. Men vi kör!

Vi på jobbet har ännu inte bestämt oss att starta en insamling, men det är en kul grej att odla mustasch tillsammans och så uppmärksammar vi som sagt var prostatacancer.
Jag har än så länge köpt en mustasch-pins (25 kr). Får om det blir något mer.

Men men. Nu är skägget borta och jag måste säga att jag känner mig naken på något sätt. Som om att man har haft smink på sig jämt och ständigt i ett par års tid och sedan helt plötsligt går ut "al naturell".

Det gäller att ladda innan man tar i tu med "skogen" (visst är min "solros" fiiiin?!?)
Som tur var så älskar Mia mig ändå. Undra vad det blir för reaktioner på jobbet imorn? Jag har ju på sätt och vis fuskstartat... :)


They call me el Greco!

7 kommentarer:

  1. Skiiiitfiiiiiint! Jag önskar att jag kunde pull off en sådan praktfull mustasch!

    Förövrigt anser jag det DJUPT orättvist att prostatakampanjens pin är så SJUKT mycket snyggare än Bröstcancerkampanjen!

    Och till sist: Din solros är fantastisk! Jag minns att jag hade nåt liknande att sätta på huvudet för att inte få shampo i ögonen när jag var liten...

    SvaraRadera
  2. Du vet att jag gillar det. Ett två dagarsstubb till den så blir det riktigt nice!

    SvaraRadera
  3. Yeah! Helt underbart!

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket alla!
    Första kommentaren jag fick på jobbet var: "Fin musch! Låte se. Det ser ju riktigt bögigt ut."
    Uppmuntrande va?!?! :)

    Jenny: Du får väl hitta på en pin som är lika snygg och statusfylld åt bröstcancerfonden vettja! Du är ju illustratör!!!

    Simon: Ja. Det är sant. Tyvärr blir det hemskt rivsigt för Mias stackars ansikte.

    SvaraRadera
  5. Jag är sjukt imponerad Joseph

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Vi på Cancerfonden vill tacka för att du uppmärksammat Mustaschkampen i din blogg. Det är oerhört viktigt att fler börjar tala om prostatacancer, som är Sveriges vanligaste cancerform. En man i timmen drabbas!

    Vi skulle gärna komma i kontakt med dig. Har du någon mailadress vi kan nå dig på?

    Mvh Cancerfonden
    Zu-Yon Han
    zu-yon.han@cancerfonden.se

    SvaraRadera
  7. Hej Zu-Yon Han!
    Ni kan nå mig på farmakologen@gmail.com

    Hälsningar!
    /Joseph

    SvaraRadera

Jästboken