söndag 11 juli 2010

R.I.P. Kenwood KM020

Ja. Vår Kenwwod är död...
Men inte för att jag körde ihjäl den. Det går ju inte. Men den begick självmord igår medan jag körde en deg.
Den har rört på sig enda sedan vi köpte den för att år sedan. Den har rört på sig medan man kör deg i den och har den på medelhög hastighet. Vet inte om den borde ha gjort det, men eftersom den gamla kenwooden som vi hade gjorde det så har vi inte reagerat så mycket.

Tyvärr så gick det över gränsen igår. Hade precis ökat hastigheten på den, satte på timern på två minuter och ställde mig och diskade. En minut senare sa det bara KRAAASCH!!!!! 20 cm och ner över kanten på en minut. AJAJAJ!

Säger väl inte så mycket mer än att jag ska ringa återförsäljaren och försäkringsbolaget imorn. Så får vi se hur länge vi blir utan maskin.
Ska knåda en deg för hand nu... :/


5 kommentarer:

  1. Syrran körde sin bosch i golvet förra året och jag fångade min egen till hälften och rädda livet på den bara ett par veckor efter. Numera körs maskinen alltid på golvet och barnen har lärt sig att inte röra.

    SvaraRadera
  2. Jaha! Fick hon någon ersättning för den?

    Man undrar om detta ett känt fenomen tro? Borde i så fall stå om i användarmanualen.

    Far ALLA hushållsassistenter omkring eller finns det undantag?
    Man tycker att efter 50 år utveckling så borde man ha arbetat bort sånt... :/

    SvaraRadera
  3. Hon fick ingen ersättning den var för gammal. Min svåger brukar kunna låga det mesta själv, men de fick köpa en ny.

    Kan det ha med underlaget att gora? Finns det svikt, kanske det påverkar. Gummifötternas ålder, defensiven tyngd? Allt detta kan spela in i resultatet.

    Vad kostar den tekniska lösningen för en helt stillaståendemaskin? Det lanske inte är kenwood utan Nasa som borde vara fabrikören med stort F.

    SvaraRadera
  4. Tråkigt!
    Vi fick som ssagt var en helt ny. Den rör knapåt på sig alls. Lite grand, men inte alls i liknelse med den förra. Så det var nog med obalans i konstruktionen.

    Kanske borde satsa på en maskin som rör på sig med en stillastående deg? Eller kanske inte.. :)

    SvaraRadera
  5. Det läskiga är om det mer är en fråga om slitage och alla maskiner förr eller senare tappar balansen och åker i golvet.

    SvaraRadera

Jästboken